niedziela, 23 września 2012

Krok po kroku

Dzisiaj chciałam wam opisać jak wykonać decoupage na słoiku. Wspomniany słoik jest po kawie i dała mi go ciocia dla której wykonałam wcześniej malutki słoiczek w owoce, którego zdjęcia możecie zobaczyć w jednym ze wcześniejszych postów. 
Do zrobienia tego słoika potrzeba: pędzel syntetyczny ja użyłam grubego nr 12, papier ryżowy biały (można robić malując farbą ale chciałam zachować efekt prześwitu), serwetka w owoce, klej do decoupagu, lakier akrylowy, papier ścierny różnej ziarnistości. Poniżej zdjęcie części materiałów które użyłam.
Przed rozpoczęciem pracy słoik należy dokładnie umyć i zedrzeć wszelkie etykiety. Po umyciu i osuszeniu smarujemy słoik klejem i nakładamy strzępki papieru ryżowego. 
 Z nudów układałam je jak puzzle ;) Po obklejeniu i dokładnym wyschnięciu kleju można zacząć naklejać wycięte wcześniej motywy. W tym przypadku były to owoce, które wykorzystałam robiąc mały słoik. 
 Następnie po naklejeniu owoców i ich wyschnięciu możemy przejść do ostatniego kroku, czyli do lakierowania. Lakierujemy tyle warstw ile osobiście nam się spodoba. Sami będziecie widzieć czy efekt was zadowala. Po każdej warstwie dajecie lakierowi wyschnąć i papierem ściernym wygładzacie powierzchnię. Ten ostatni krok jest dla mnie najnudniejszy dlatego nigdy nie chce mi się bawić z dużą ilością warstw ;) Mam nadzieję, że ten opis będzie dla was przydatny a może nawet inspirujący ;D 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz